Dnes je 18.04.2024, meniny má Valér
Mesto Spišská Nová Ves
 
   ObčanKultúra a voľný časDivadlo KontraRepertoár > Marie Jones: KAMENE VO VRECKÁCH

Marie Jones: KAMENE VO VRECKÁCH

Marie Jones: KAMENE VO VRECKÁCH (STONES IN HIS POCKETS)

Preklad:  Václav Linda
Réžia:  Klaudyna Rozhin
Hrajú:  Peter Čižmár a Tomáš Diro
Choreografia: Gabriela Theiszová

Keď Hollywood obsadí írsky vidiek, konflikt kultúr medzi arogantným štábom, hercami a domácimi komparzistami je neodvratný a neodvratne zábavný.

Celý príbeh prebúdzajú k životu dvaja talentovaní herci, ktorí predstavujú 13 postáv na pľaci filmovej produkcie „Tichého údolia“: od dvoch drzých írskych chalanov, odhodlaných stať sa veľkými filmovými aktérmi, cez hollywoodsku hviezdu, ktorej írskemu prízvuku chýba ešte dosť veľa k dokonalosti.

Tragikomédia Marie Jones rozpráva na prvý pohľad banálny príbeh. Charlie a Jake, dvaja komparzisti veľkej hollywoodskej produkcie sa rozhodnú ísť za svojím snom a nakrútiť vlastný film. Bez happyendu a milostnej zápletky, ale pravdivý a s veľkým množstvom kráv v obsadení. Ako poctu Seanovi, ktorý vybočil z cesty a skončil svoj život s kameňmi vo vreckách.

Hra mala premiéru v roku 1999, v Belfaste, v Severnom Írsku. Vyhrala cenu Irish Times za najlepšiu produkciu v roku 1999, cenu Evening Standard za najlepšiu komédiu, dve Olivierove ceny v roku 2001 a v tom istom roku bola nominovaná aj na tri Tonyho ceny. Rekordné štyri roky  (2000–2004) sa hrala na londýnskom West Ende, tiež na Broadway a vo viac ako tridsiatich krajinách  celého  sveta.

„Neskazený zdroj radosti, smiechu, sĺz a pôžitku.“ The Daily Mail

„Úžasné, zábavné... divadelný tour de force.“ The Scotsman

„Smutné, zábavné a neodolateľné.“ The Sunday Times

„Kedykoľvek si jeden z nich sadne, neexistuje žiadna záruka, že keď sa postaví, bude tou  istou osobou. Keď pozeráte na jedného z týchto mužov ako vystiera koleno a dvíha nohu, aby sa pohol dopredu, zadržíte dych. Pretože je dosť možné, že keď sa jeho noha dotkne podlahy, už nebude toho istého pohlavia, veku alebo národnosti, ako bol sekundu predtým.“ The New York Times